Voorpagina
        Zoeken
        Moerstaal.nl
        Forum
        Mijngegevens
        Contact

        Rubrieken

        · Toon alle rubrieken

         Algemeen
         Abonnement
         Domeinnaam
         Homepage
         Homepage via FTP
         Mail algemeen
         Mail via POP-box
         Startpagina
         Gastenboek en Weblog

        · Start

Het lijkt erop dat sommige mailtjes soms niet aankomen


Laatste update: 2008-06-01 21:31, Auteur: Ronald (webmaster), Waardering: 2.6 van 5 (20 Stemmen)

Dat is een hele lastige om goed te beantwoorden. We zullen het proberen.

Allereerst kan je altijd testen of je adres goed werkt op http://testmail.moerstaal.nl

Onze mailservers doen de hele dag niets anders dan mail binnenhalen, controleren op spameigenschappen en doorsturen (of opslaan als de mailbox bij ons staat). Ook wordt mail gestopt als het een hoge spamscore heeft.
Als er een probleem is op onze servers, blijft de mail klaarstaan en als het probleem is opgelost wordt alles nabezorgd.

Dan terug naar het individuele mailtje dat niet aankomt. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Ik noem er een paar:

1. Tikfout in mailadres gemaakt door afzender. Gebeurt vaker dan je denkt.

2. Een bijlage met een extentie die niet doorgelaten wordt (beste is altijd zip te gebruiken). Kijk hier welke bijlages wel en niet doorgelaten worden.
http://helpdesk.moerstaal.nl/index.php?sid=23563&aktion=artikel&rubrik=008&id=135&lang=nl&highlight=bijlage
Overigens is dit een veelgebruikte manier van bijlages beoordelen.

3. Een spamfilter bij ons, bij jouw accessprovider, of op je pc die het mailtje of tegenhoudt, of direct naar de prullebak zet (gebeurt erg vaak bij hotmail).

4. Een firewall/virusprogramma/spywarescanner op je pc die het mailtje tegenhoudt.

5. Je verwijdert zelf het mailtje gelijktijdig met de ontvangen spam zonder het te weten. Als je veel spam hebt staan selecteer je vaak meerdere mails gelijktijdig om te verwijderen, daar kunnen ook echte mailtjes tussenzitten.

en ik denk dat er nog veel meer redenen te bedenken zijn waardoor een mailtje niet gevonden kan worden.

Wil je het zelf testen (dat is altijd het beste bewijs), ga dan hiernaartoe en verzendt een testmailtje naar 2 adressen.
http://testmail.moerstaal.nl/ en stuur een mailtje aan jezelf. Uiteraard zit er altijd een vertraging in je moerstaaladres omdat deze een langere route moet afleggen.

Wij blijven continu bezig de techniek te verbeteren en uit te breiden, maar die verbeteringen en uitbreidingen zullen nooit ervoor kunnen zorgen dat individuele mailtjes dan wel aankomen omdat dit een andere reden moet hebben.

We zijn bezig een systeem voor te bereiden waarbij de gebruiker zelf invloed gaat krijgen op het wel of niet gebruiken van een spamfilter en we gaan in 2007 een nieuwe techniek gebruiken (afzender om bevestiging van verzending vragen).

Komt een mailtje erg laat aan, kijk dan in de eigenschappen van dat mailtje. Dan zie je bij details exact hoe laat het van de ene provider naar de andere provider is gestuurd. Wil je melding maken bij Moerstaal, stuur dan vooral deze eigenschappen mee, zodat we gericht kunnen kijken.
Reageren niet mogelijk || Terug naar Mail algemeen ||

Print vriendelijke versie || Stuur naar anderen || Exporteer als PDF || Exporteer als XML